Diskar-amzer : delioù, arzoù ha skiantoù/ L’automne : feuilles, arts et sciences

Tro o deus bet meur a glasad skol-vamm ha kentañ-derez da labourat war an delioù da goulz an diskar-amzer. Oberennoù arzel brav-tre zo bet krouet ha tro zo bet ivez da studiañ perak e koll ar gwez an delioù pe kelc’hiad ur wezenn (deus an had betek ar frouezh).

Plusieurs classes de maternelle et d’élémentaire ont eu l’occasion de travailler sur les feuilles en cette période automnale. Des oeuvres artistiques ont été créées et cela a été l’occasion de comprendre pourquoi les arbres perdent leurs feuilles l’hiver ou le cycle de l’arbre (de la graine au fruit).

Gouel an tri c’hevandir/ Festival des 3 continents

Bet eo ar c’hlas live 2 ha 3 o welet an dresadenn-bev « Sekredoù ar Perlimed » er fiñvskeuti. Aozet e oa gant gouel an tri c’hevandir. Ur film krouet gant un den deus Bro-Brazil, a dremen er c’hoad amzonian. Kaoz vez deus distruj an natur gant Mab-Den : sevel ur stankell evit produiñ energiezh d’ober armoù evit ar brezel. Tro o deus bet ar skolidi da selaou studierien ur skol sinema e Naoned (ESMA) o tisplegañ penaos e vez krouet tudennoù un dresadenn-bev : perzh al livioù, liamm etre an tresadennoù ha temz-spered an tudennoù…

La classe de CE1-CE2 est allée voir le film d’animations « Le secret des Perlims » dans le cadre du festival des 3 continents. Le réalisateur est brésilien. Le film se passe dans la forêt amazonienne et il est question de la destruction de la nature par l’homme, représenté par des géants. Les humains construisent un barrage pour produire de l’énergie pour fabriquer des armes de guerre. Les élèves ont pu ensuite écouter des étudiants d’une école de cinéma d’animation de Nantes (ESMA) expliquer comment créer des personnages de films d’animation : le rôle des couleurs, le lien entre le dessin et le caractère des personnages…

C’hoari hockey evit skolidi ar skol gentañ/ Hockey pour les élèves d’élémentaires

Bep bloaz etre miz gwengolo ha miz du e heuil skolididi ar skol gentañ (etre ar CP hag ar CM2) kentelioù hockey gant un animatour diavaez. Tro vez da deskiñ diazezoù ur sport a-stroll : teknikoù c’hoari hag ivez ar reolennoù bevañ asambles (deskiñ koll, doujañ eus ar c’henc’hoarierien…).

Chaque année entre le mois de septembre et le mois de novembre, les élèves entre le CP et le CM2 suivent des cours de hockey avec un intervenant extérieur. C’est l’occasion d’apprendre les règles du sport collectif : techniques de jeu bien sûr mais aussi les règles du « jouer ensemble » (apprendre à perdre, à respecter son coéquipier et son adversaire…).

Komz deus al lastez gant ar vugale/ sensibiliser les enfants aux déchets

Bet eo ar c’hlas live 2 ha 3 o weladenniñ kreizenn dibab al lastez hag unvez tennañ energiezh eus al lastez Arc en Ciel e Coueron ar 25 a viz gwengolo 2023. Tro ez eus bet da gomz eus al lastez er c’hlas war-lerc’h ar weladenn-se. Gant peseurt materioù e vez graet an objedoù hag a implijomp bemdez a-raok skeiñ anezhe kuit ? Penaos digreskiñ ar c’hementad a lastez hag a produomp ? Penaos dibab al lastez ? E-barzh peseurt pod-lastez eo ret skeiñ pep lastez ? Penaos e vez dibabet al lastez ? Petra e teu da vezañ al lastez adaozet ?

La classe de CE1-CE2 est allée visiter le centre de tri des déchets et l’usine d’incinération Arc en Ciel à Coueron le 25 septembre 2023. Cela a été l’occasion d’un travail de sensibilisation en classe sur le sujet. Dans quels matériaux sont produits les objets que nous utilisons puis que nous jetons ? Comment diminuer la quantité de déchets que nous produisons ? Comment trier les déchets ? Dans quelle poubelle faut-il jeter chaque déchet ? Comment les déchets sont-ils triés ? Que deviennent les déchets recyclés ?

Tapisoù ruilh evit al lastez da adimplijout/
Tapis roulants des déchets recyclages
Podoù-lastez melen a-raok bezañ dibabet/ Poubelles jaunes avant le tri

Ermaeziadenn skolidi ar skol-vamm betek levraoueg KDSK/ Sortie des élèves de maternelle de l’école Diwan à la bibliothèque KDSK

E miz Gwengolo ez eo bet bugale klas MS/GS skol Diwan an Naoned el levraoueg KDSK, hag a zo er Greizenn Sevenadurel Breizhek, e Sant Ervlan. Goude ur veaj er bus, war al linennoù C20 hag 54, int bet degemeret gant Brendan, al levraoueger. Hennezh en deus lennet dezho meur a istor e brezhoneg, yezh ar skol.

Da c’houde o deus lennet ar vugale al levrioù a garent. Hag a-raok kuitaat o deus gallet amprestiñ ul levr bennak a zo bet kaset ganto d’ar skol. Mont a raint ur wech all, evit ar brasañ plijadur.

Au mois de septembre, les élèves de la classe MS/GS de l’école Diwan de Nantes se sont rendus à la bibliothèque KDSK, située dans le Centre Culturel Breton, à Saint Herblain. Après un voyage en bus sur les lignes C20 et 54, ils ont été accueillis par Brendan, le bibliothécaire, qui leur a lu des histoires pour enfants en breton.

Les enfants ont ensuite lu sur place les lives qu’ils souhaitaient. Ils ont pu enfin emprunter quelques ouvrages qu’ils ont ramenés à l’école. Ils retourneront au mois de décembre avec grand plaisir.

Beaj skol e bord ar mor e Tharon / Sortie scolaire en bord de mer à Tharon – 22/06

Bet eo skolidi rummad ar re grenn, ar re vras hag ar CP un devezh da bourmen e bord ar mor e Tharon. Tro o deus bet da dizoloiñ al loened hag ar plant a vez kavet war an aodoù ha d’ober oberennoù arzel mod « land art ».

Les élèves de moyenne section, grande section de maternelle et les CP ont pu profiter d’une journée de sortie scolaire en bord de mer à Tharon. Avec deux animatrices, ils ont pu découvrir la faune et la flore du bord de mer et créer des œuvres artistiques façon « land art ».

Gweladenn e kastell duged Breizh / visite au château des ducs de Bretagne – 06/06/23

Bet eo skolidi klas skol-vamm ar re vihan hag ar re grenn da weladenniñ kastell duged Breizh. A-drugarez d’an animatourezed o deus graet ar vugale anaoudegezh gant daou erminig : Hermiott ha Marmine, a vez o vevañ er c’hastell. Displeget zo bet dezhe penaos e veve an dud er c’hastell gwechall.

Les élèves de maternelle de petite et moyenne section sont allés visiter le château des ducs de Bretagne. Grâce aux animatrices, ils ont pu rencontrer deux hermines, Hermott et Marmine, qui vivent dans le château. Ils sont appris comment vivaient les gens dans ce château autrefois.

Deskiñ anavezout al loened e mirdi istor naturel / étudier les animaux au muséum d’histoire naturelle – 02/06/23

Evit kenderc’hel gant ul labour diwar-benn al loened eo bet skolidi skol-vamm ar re vihan hag ar re grenn o weladenniñ sal vras al loened e mirdi istor naturel. Peder stal zo bet heuliet evit anavezout loened diwar skeudennoù o kroc’hen, en ur douchañ eus loened plouz, pe selaou un istor mod kamishibai diwar-benn ur nozvezh er mirdi.

Dans le cadre d’une séquence de découverte des caractéristiques des animaux, les élèves de maternelle de petite et moyenne section ont visité le muséum d’histoire naturelle de Nantes. Ils sont suivi quatre ateliers pour reconnaître des animaux depuis des images de leur peau, pour observer de près et toucher des animaux naturalisés. Ils ont écouté une histoire en format kamishibai sur une nuit au musée.

Kizidikaat da dalc’h ar cheñchamant hin/ Sensibilisation aux enjeux du changement climatique /

Daou glasad CE1-CE2 ha CM1-CM2 a zo bet kizidikaet da dalc’hoù ar cheñchamant hin e brezhoneg. Implijet zo bet oustilh taolenn an hin, diorroet gant kevredigezh taolenn an hin. Renket o deus kartennoù skeudennet oc’h ober liammoù etre abegoù hag efedoù. Diwezhatoc’h o deus gallet implijout an oustilh « ijinomp hon buhezioù karbon izel » evit kompren gant petra eo levezonet hon dilaoskadennoù CO2 : diblasamantoù a-bemdez, diduamantoù, tommerezh hon lojeizoù, ar servijoù publik, ar boued pe c’hoazh ar pezh a brenomp.

Deux classes de CE1-CE2 et CM1-CM2 ont pu avoir une sensibilisation aux enjeux du changement climatique en breton, en suivant l’outil proposé par l’association de la fresque du climat. Lles enfants sont invités à ranger des cartes illustrées pour établir des liens de cause à effet. Par la suite, ils ont pu utiliser l’outil « inventons nos vies bas carbone » pour voir les paramètres qui influent sur nos émissions de CO2 : les déplacements au quotidien, les loisirs, le chauffage, les services publics, la nourriture ou la consommation de biens.